Hummus

L’hummus, és una amanida o plat fet a base de puré de cigrons, amb suc de llimona, crema Tahina, (pasta de llavors de sèsam) i oli d’oliva, que segons la variant local, pot portar a més, altres ingredients com alls, pebre vermell, blanc, i/o negre, julivert, comí, coriandre,  etc… És un plat molt popular al llarg i ample de tot l’Orient Mitjà, inclosos Israel, Líban, Palestina, Turquía, Grècia,  Síria, Armènia, i Xipre, encara que l’hummus de Grècia, és bastant diferent  del que es troba al món àrab i a Israel. Aquest plat, sembla tenir com a origen  l’antic Egipte, i la seva preparació era molt semblant a l’actual, servida en petites porcions sobre una peça de pa.

En àrab Hummus, significa simplement “cigró”, i en la seva forma més completa “Hummus wa Tahina”. Es a dir, Cigrons amb pasta de sèsam, o Musabbaha.

És un plat molt emprat en les cuines vegetarianes i veganes.

Jo, el faig aixi: (per uns 500 g. de cigrons cuits (o de pot)

Cigrons

2/3 alls escalivats (important si li voleu donar un gust més suau)

Suc de mitja llimona o llima

1 cullerada sopera de Tahina

Sal, pebre, i un bon raig d’oli d’oliva

Poso tots els ingredients junts, i ho bato amb el braç elèctric.

S’hi poden sucar torradetes, bastonets de pa, galetes salades, bastonets de verdures (àpi, pastanaga, endivies, etc.) També ho podem posar per acompanyar carns o peix, o el que la vostra imaginació vulgui!

Aquest cap de setmana, vaig provar de fer el mateix procediment, però amb albergínies, i un altre amb pebrots. Us he de dir, que quasi em và agradar més que amb cigrons. Molt més lleuger i gustós. També val a dir, que l’escalivada era feta a la barbacoa que hi dona aquell punt inconfusible de llenya o carbó.

Anuncis

5 responses

  1. Anna!! El teu primer post al nostre blog!!! i és xulíssim!!! A mi m’agrada també l’hummus, i m’engresco a probar el d’esbergínia i el de pebrot. El de cigrons va molt bé quan tens convidats fartanes, que així els atipes d’entrada, jejeje! Ara falta trobar Tahini per aquí, tu saps on n’hi ha???

    • Mertxe, el Tahini, el pots trobar a casa meva. Avui n’he comprat un pot per tú. Libanés, nena!!! Així que, només cal que vinguis a buscar-lo! 😉 El que và portar la Cèlia a casa desde els eeuu, era Israelí, i el que tinc jo, és Turc!!! Toma ja….!!!
      I Cèlia, saps? El que em mengaría a cullerades és el Tahini!!! Però és clar, no és una cosa que s’hagi d’endrapar d’aquesta manera…. 😦

  2. M’havía oblidat de dir-vos, que a la variant d’hummus de pebrot i albergínia, he passat de posar-hi suc de llimona.Em dona la sensació que hi lliga millor amb els llegums que amb les hortalisses.

Deixa un comentari

