Sopa d’alls tendres i gambes (Carme Ruscalleda)

Aquesta recepta li vaig veure fer un dia per la TV a la Ruscalleda. La faig gairebé cada setmana quan treballo, perquè em dóna temps de fer-la a migdia (20-25 minuts està feta). És molt saludable (hola!), té poques calories, és fàcil de fer i… és molt bona!

Ingredients (per 2 persones):

·1 manat d’alls tendres

·6 o 8 gambes

·60 g. de pa torradet

·700 g. d’aigua

·40 g. oli d’oliva

·sal i pebre blanc.

Preparació:

En una cassola, escalfem bé l’oli, i hi tirem les gambes pelades. Retirem i reservem.

Al mateix oli, hi fregim els alls tendres pelats (of course!) i trinxadets. Quan estiguin cuits, hi afegim l’aigua, el pa, la sal i el pebre blanc. Fem arrancar el bull.

Deixem bullir 10 minuts, i triturem tot bé amb el braç elèctric.

Si la servim amb bols, repartim les gambes als bols (que no hi hagi després bufetades) i hi aboquem la sopa per sobre.

Per llepar-se els dits!!!

·

Anuncis

16 responses

  1. Utia!!! Si que fa bona pinta, si!!!
    Ara no tinc alls tendres, però demá en compro i la faig!
    Estic pensant, que en lloc d’alls tendres,(vigilo a no menjar-ne durant la setmana per l’olor) potser és podría substituir per espàrrecs bladers, o xampis, o porros… etc. Que et us sembla?
    Gràcies Mertxe!

  2. Un moment!!! Tinc una pregunta! No sé exactament el que son els alls tendres! A veure… jo tinc una cosa, que aquí en diem “scallions”. És això?

  3. Aix, ara em fas dubtar. No sé si això que ens ensenyes són alls tendres o calçots, que tenen les fulles de dalt molt semblants. Potser ho podries preguntar a algú, si això és garlic or onion. Com et deia, els alls tendres són cabesses d’all que s’han arrencat joves, i els calçots són cebes que s’han arrencat joves… També hi ha la diferència del tamany. Aquí els alls tendres són com el dit petit i els calçots com el polze com a mínim, i fan 40 cm de llarg al menys. Clar que això és relatiu, un cop als EEUU vaig veure carxofes com a melons! També si els fregeixes, els alls tendres fan olor i sabor d’all, mentre que el calçot recorda més a la ceba.
    No sé… tu què en penses, Anna?

  4. A veure, senyores filòlogues.! No sòc quí, per donar-vos lliçons…. però “scallions”, son CEBES TENDRES, de tota la vida!!! hehehehe Aixó diu la traducció del Mister Google, i veien les fotos, és el que diu la Mertxe, semblen més calçots o cebes tendres, que alls .
    I Cèlia, cullonz…. no t’en recordes dels alls tendres? Mira que n’has vist per casa, ehhh…? 🙂 Aix, aixxx….
    Mertxe, l’all, sigui tendre o sec, sempre té alguna conceqüencia amb l’aler. Per una senzilla raó. Els seus principis actius i que son molt saludables, (sigui cuit, cru, escalivat, treient el grill, etc.) apart de l’estòmac, s’absorbeixen pels pulmons. És per aquesta raó, que ni que nosaltres no ho notem, els demés si que ho poden percebre si estem aprop. Altra cosa, és que tots n’haguem menjat! Llavors la cosa ja queda neutralitzada! 😉

  5. Vaig fer aquesta sopa, i tal qual, amb alls tendres!. ,mmmmmmmmmmmhhhhhhhhhhhhhh
    moooolt bona!!!
    Amb tot i aixó, em queda provar-ho amb espàrrecs bladers o verds, i/o xampis.
    Senzilla de fer, i d’un resultat espectacular! Enhorabona per la idea, Mertxe!;-)

    • Nenes, avui per sopar faig la sopa d’alls tendres de la Mertxe/Ruscalleda però amv “scallions”, a vere qué passa. Hahaha! No en trobo d’alls tenrdes! 😦

    • Bueno, nenesssssss! He fet la sopa aquesta nit i jo no sé com deu ser amb alls tendres però amb això que he fet servir jo, les “scallions” està bo-nis-si-ma!!!! Buenoooooo! Super reconfortant en aquestes tardes/nis que tenim de fresqueta primaveral! wowow! Gràcies, Mertxe, per aquesta troballa! Al meu llibre, aquesta sopa és de creació teva i no de la Ruscalleda. Ja et puc assegurar que entra a la rotació de plats de la família Matthews, tu! Ha!

  6. Retroenllaç: Sopa d’alls tendres i gambes – Cuinejar

Deixa un comentari

