Pà de Pessic de Festucs (Pistachio Pound Cake)

Image

Teniu les amigues pijes a fer el tè aquesta tarda i no sabeu amb què atipar-les? Aneu a sopar a casa d’algú i no sabeu què portar de postres per quedar bé? Voleu, simplement, que se us faci el cul gros?

Us agraden els festucs?

Totes aquestes son excuses vàlides per posar-vos a fer aquest magnífic “Pistachio Pound cake“. Els “pound cakes” són unes postres molt típiques anglosaxones. De fet, més que postres, els “pound cake” es mengen a mig matí o mitja tarda, com a berenar, amb un cafè o tè… per esmorzar… els “pound cakes” es diuen així perque originàriament es solien fer amb una lliura (en anglès, “pound”) de mantega, una lliura de sucre i una lliura de farina. Els d’ara són més lleugers, com el que us porto avui. Aquest pound cake el fan al “The Tasting Room” de Houston i està deliciosament perfumat amb cítrics. Serviu-lo sol, amb una mica de nata muntada o una bola de gelat de vainilla. Les vostres amigues pijes us ho agraïran!

INGREDIENTS (8-10 serveis)


– 450 gr. de farina (+ una mica més per a empolsar el motlle).

– una cullerada de cafè i mig (1  1/2) de sal.

– 1 cullerada de cafè de llevadura en pols (tipus Royal).

– 250 gr. de mantega a temperatura ambient (+ una mica més per a untar el motlle).

– 450 gr. de sucre.

– 5 ous grans a temperatura ambient.

– 2 cullerades soperes de suc de taronja.

– 2 cullerades soperes de suc de llimona.

– 2 cullerades soperes de ratlladura de taronja.

– 1 cullerada sopera de ratlladura de llima.

– 250 gr. de festucs crus, sense closca.

PROCEDIMENT.

Escalfeu el forn a 165 C. Unteu el motlle que fareu servir amb mantega a temperatura ambient i espolseu-hi una mica de farina, assegurant-vos que totes les superfícies untades amb mantega queden totalment cobertes. Finalment, feu-li uns copets per a que la farina que no s’enganxa a la mantega es desprengui i la pugueu llençar. El motlle que recomana la recepta és el del típic pound cake. Són allargats i el pà de pessic queda de la forma que veieu a les dues fotografies (òbviament la foto de dalt és la del restaurant i la de més avall és la meva, però la veritat és que em va quedar exactament igual que al restaurant. La recepta que us dono és molt fiable). Les mesures d’aquests motlles de pound cake son 23 cm x 13 cm x 8 cm. De totes maneres, jo també he fet aquesta mateixa recepta en un motlle desmotllable i rodó de 25 cm de diàmetre. Queda prou bé. A més, si ho feu amb el motlle rodó, podeu farcir-lo com si fos un pastís.

Barregeu bé la farina, la sal i la llevadura en pols en un bol mitjà. Ara necessiteu un braç elèctric o el típic “electric mixer” (una batedora elèctrica) que diem nosaltres… Bateu la mantega a velocitat mitjana fins que quedi esponjosa i d’un color clar, uns 2 – 3 minuts. Afegiu el sucre i bateu altra vegada fins que aquest estigui ben incorporat. Uns 1 – 2 minuts. Afegiu els ous, un a un, batent entre les incorporacions, assegurant-vos que estàn completament mesclats a la massa abans d’afegir-hi els altres. Ara afegiu les ratlladures de la taronja i la llima. També afegiu els sucs de la llimona i la taronja. Bateu bé fins que estigui tot combinat, uns 2 – 3 minuts. La mescla semblarà ara com si s’hagués “tallat”. No us preocupeu. Afegiu-hi ara la mescla de farina, sal i llevadura que heu fet al principi. Barregeu-ho amb una cullera de fusta llarga amb cura perque només voleu que es barregi tot bé però no voleu batre gaire la massa. Afegiu uns 200 gr dels festucs i reserveu-ne els 50 gr. restants. Mescleu-los en la massa amb la cullera de fusta. Aboqueu la massa al motlle que feu servir i alliseu-ne la superfície. Repartiu els 50 gr. de festucs restants per damunt del pastís i enforneu-lo durant 1 hora girant-lo de costat passats els primers 30 minuts per a que aconseguir una cocció homogènia. Sabreu que és cuit quan hi inserteu un ganivet prim al centre i us sutri net. Deixeu-lo refredar completament abans de desmotllar-lo. Potser haureu d’ajudar-vos amb un ganivet que haureu de fer passar pels cantons del motlle per a facilitar que el pà de pessic es desprengui del motlle.

Anuncis

3 responses

  1. És per això que m’agrada el Cuining. M’han entrat unes ganes boges de fer un plumcake, semblant a aquest. Em costa imaginar el sabor dels festucs en un postre dolç, però ben de gust em menjaria jo un parell de llesques amb un bon cafè, tia. També m’agrada molt que ens expliquis què és això dels pound cakes. Molt xulo el post.

  2. Sí, bé. La raó perque et costa imaginar els festucs en unes postres és perque estem acostumats a menjar-los torrats i salats. Jo em pensava que no en trobaria de festucs crus i sense sal, però quan els vaig trobar i els vaig tastar… uff! son boníssims! I funcionen perfectament en unes postres dolçes!

  3. Molt bona la idea de les amigues pijes, Cèlia, ahahaha!!! En tinc alguna… I ja m’estaría bé aixó del cul una mica més prominent del que tinc! La llàstima, és que el volum és fot allà on li dona la real gana, i mai allà on toca! hahahaha!
    Ei, molt bona la recepta i fantasticament explicada!:-) Enhorabona! A més, t’ha quedat genial!
    Mertxe, quasi podría assegurar, que els festucs naturals (sense salar) els podríem trobar a les botigues de productes ecològics. I fixa’t… jo a falta de pinyons, vaig posar festucs i llavors de girasol al “bacallà a la mel”!!! …Ben bo que và quedar, si senyores! 😉

Deixa un comentari

