Paella de marisc

Ben arribat de Londres, ahir vaig decidir fer una paelleta per recuperar els bons sabors de la nostra terra. La veritat és que aquesta és la millor que he provat, me la va ensenyar fer el meu pare i la Rosa. Ells hi posen brou de peix, però jo crec que no cal. Tampoc no cal fer servir marisc fresc, ara que jo si trobo alguna cosa bé de preu (com crancs o galeres), les congelo jo mateixa i sempre en tinc.

Ingreidents (per dos persones):

·6 gambes

·4 escamarlans

·4 galeres

·4 crancs

·pebrot verd i vermell

·ceba

·tomàquet de pot

·picada d’all i julivert

·oli d’oliva

·300 g. d’arròs bomba

·900 g. d’aigua

Preparació

En una paella o cassola gran, posem l’oli i hi tirem el marisc quan estigui ben calent. Fem volta i volta i retirem les gambes i els escamarlans, que reservem. Deixem els crancs i les galeres als costats de la cassola.

Ara hi tirem les verdures trinxades (pebrot verd i vermell, ceba i pèsols), i afluixem el foc perquè es sofregeixi ben poc a poc. Un cop cuit, hi tirem la picada d’all i julivert, i li donem una volta.

Afegim uns 150g. de tomàquet triturat (si es de casa, millor), que protem a ebullició a foc fort, amb sal i un pessic de sucre. Afluixem el foc, i el diexem fent xup-xup fins que hagi evaporat tota l’aigua.

Llavors hi tirem l’arròs, que sofregim remenant amb la cullera de fusta. I hi tirem l’aigua, sal, i safrà.

Ara, foc fort fins que arrenqui el bull. Depés de cada arròs el temps de cocció, però jo sempre el faig bullir a foc viu la meitat del temps, llavors afluixo el foc la resta, i els dos darrers minuts, apago i tapo.

S’ha de servir de seguida.

Mireu quina pinta:

Anuncis

3 responses

  1. Aquesta paella a Londres….. ni de conya!!!! hahahah…. Gairebé puc ensumar l’olor!!!
    Els crancs, son nècores, no? Per cert, jo també hi poso brou de peix en lloc d’aigua.
    Ei…. el bitxo del mitg, em mira amb mala baba…. que li vas fer pobret…???

  2. Els experts diuen, que la paella, ha de ser “mal cuita i ben covada”. Ni que no s’hagi evaporat tot el líquid, posant-la uns minuts al forn, o tapant-la amb un drap humid, s’acava de fer.

Deixa un comentari

