Emulsió d’escalivada

Hola! Abans d’ahir dissabte vam anar d’excursió a la Pobla de Segur, i allà dinant en un restaurant vaig aprendre un plat, ves per on! Jo ja l’havia provat fa temps, però amb ceba, i simplement com a salsa per acompanyar la carn a la brasa. D’aquesta manera, en torrades amb antxoves o tonyina en conserva, és bonísima.

Bé. Simplement es tracta d’escalivar pebrots i esbergínies al foc o al forn i pelar-los.

Ho triturarem tot amb el braç elèctric o el robot de cuina, amb sal.

A mida que anem triturant, anem afegim l’oli d’oliva a raig de setrill, com si fessim maionessa.

L’emulsió ja està llesta. La podem conservar amb potets al bany maria per properes ocasions, o guardar-la a la nevera…

Així és com va quedar el plat final, amb antxoves, i tonyina. Boníssimes!

Anuncis

6 responses

  1. Wowowowowowow!!!
    Mira, jo es mai m’hagues imaginat la idea aquesta de triturar una escalivada i de fer-ne una maionesa! Pero nena, quina pinta! M’encanta el resultat final, amb les anxoves i les olives! Aquesta recepta caura aquest estiu mes d’una i mes de dues vegades! un 10!

  2. Retroenllaç: Emulsió d’escalivada | Celler-Adocse

Deixa un comentari

