Fideus Orientals amb Calamars, Gambes i Verdures.

Per si no ho sabíeu, jo sóc una copiona. Suposo que cadascú s’ha de buscar el seu propi nínxol dins de cada àmbit, i en el de la cuina, sóc una d’aquelles persones que busca receptes a diferents llocs i és capaç de replicar-les. És aquest el meu “modus operandi”. La meva mare és incapaç de seguir una recepta pas, a pas, utilitzant els mateixos ingredients i les mateixes mesures que es requereixen. Prefereix “tunejar” (com en diu ella) i canviar ingredients i tècniques, en una paraula: improvitzar i crear coses noves a cada moment, no seguint mai les regles del joc (per això sempre ens barallem a la cuina, hahaha…). Aquest tipus de cuina, l’admiro molt, perque jo no la se fer. Jo sóc una d’aquelles persones que necessita tenir tots i cada un dels ingredients preparats, mesurats, etc. i em costa molt (m’és impossible) desviar-me de les normes. En aquest cas, sóc més tècnica però em falta la creativitat que té la meva mare. Per això, les receptes que poso jo son, en molts casos, “copiades” d’altra gent. Com és el cas d’avui. Aquesta, l’he tret de http://blogdecuina.blogspot.com. És un blog d’una cuinera de Balaguer! L’he fet bastantes vegades i al Tom li encanta. D’això, Dolors de Balaguer en diu “Fideos Orientales con Calamares, Gambas y Verduras”.

INGREDIENTS:

– 100 grs de fideus tipus Lo Mein (d’arròs, es fan servir molt a la cuina oriental. Si no en teniu, fideus prims, prims, tipus… cabell d’àngel).

– 200 grs de calamars.

– 100 grs de gambes crues pelades.

– un vas de llet de coco.

– 1 pastanaga petita.

– 1/2 pebrot verd.

– 1/2 ceba (blanca o vermella… en aquesta recepta jo la veig fer servir vermella i queda prou bé).

– 2 cullerades soperes (o al gust) de salsa de soja.

– 1 cullerada sopera de gengibre ratllat.

– sal i pebre.

– oli. Ella el fa servir d’oliva però jo el faig servir de cacahuet, que és el que normalment es faria servir en aquest tipus de cuina.

– llavors de sèsam per decorar.

PROCEDIMENT:

Netejem els calamars i els tallem a trossos. Els reservem junt amb les gambes. Tallem la pastanaga, la ceba i el pebrot verd a juliana. Reservem.

Si teniu wok, feu-lo servir. Si no, utilitzeu una paella antiadherent. Sofregiu a foc fort i amb l’oli, els calamars i les gambes. No gaire estona. No més de 3-5 minuts. Els treieu i els reserveu. En aquest mateix oli, i continuant amb foc fort, sofregiu la ceba, la pastanaga i el pebrot uns 10 minuts més. Afegiu el gengibre ratllat i remeneu.

Ara afegiu el peix que heu saltejat al principi, la salsa de soja, els fideus que prèviament haureu cuit segons les instruccions del fabricant, i la llet de coco. Doneu-hi un parell de tombs. Rectifiqueu de sal i pebre i espolseu les llavors de sèsam per damunt. Serviu amb gallons de llimona o llima.

Anuncis

Deixa un comentari

