Pizza de Guacamole

És tant fàcil de fer com sona. Segur que vosaltres ja teniu la vostra pròpia recepta de guacamole, que us encanta i que sempre feu servir! Donce resulta que jo no. Em tocava la pera “no saber” com fer guacamole, perque m’encanta! Sempre em sortia una pasta d’un color marronós (tot i que hi posava el pinyol de l’advocat i el suc de llima!) que no tenia mal gust, però no era el que jo buscava i, a més, feia fàstic de veure! Finalment, fa poc, vaig llegir un article sobre els errors típics que cometia la gent a l’hora de fer guacamole i resulta que jo feia totes les infraccions! De receptes de guacamole n’hi ha milions i, de fet, la paraula “guacamole” vé de la barreja que van fer els espanyols, de dues paraules del Nahuatl, la llengua que parlaven els Azteques: “ahuacatl”, que és com en deien de l’avocat i “molli”, que es veu que vol dir “barreja”, més o menys… per tant, podeu batejar amb el nom de “guacamole” qualsevol barreja que vulgueu fer amb avocats! La recepta bàsica del guacamole mexicà simplement és…

GUACAMOLE

– 2 avocats Haas o Fuertes ben madurs.

– 2 cullerades de ceba blanca beeeeen trinxada.

– 1/4 de tassa de coriandre ben trinxadet també.

– una punteta d’all ben trinxat.

– 1 pebrot serrano, trinxat, amb les llavors si voleu que el guacamole surti picantó.

– moooooolta sal. Els avocats tenen un gust que millora moltíssim amb la sal. Tampoc dic que ofegueu el guacamole amb sal però aquí s’ha de posar més sal que un simple “pessic”.

– una miiiica de suc  de llima. Sense passsar-se.

Els puristes no hi posen tomàquet ni suc de llima ni all. La veritat es que vaig pensar que sortiria un guacamole bastant desgustat amb aquests ingredients! Doncs no. Va quedar sensacional.

Talleu els avocats per la meitat i poseu-los en un bol gran amb aigua gèlida i molts cubets de gel uns 15 minuts. Sembla mentida però aquest és l’unic truc que he trobat jo que funcioni per a que els avocats no quedin marrons. Si feu això, fins i tot l’endemà encara estaràn d’un verd viu. Trinxeu el coriandre, la ceba, el pebrot serrano i l’all ben petit en un morter o en una taula de fusta amb un ganivet gran. Bàsicament, ha de quedar una pasta. Traieu la carn dels avocats i talleu-la a cubs, poseu-la en un bol. Afegiu la pasta que heu fet al principi. Barregeu bé i ja el teniu!

Amb aquesta pasta de guacamole, nosaltres vam fer una pizza. A la barbacoa. Vam torrar la base (que abans havíem pinzellat amb oli d’oliva i una mica de sal i pebre) a les graelles, vam extendre-hi el guacamole i damunt hi vam posar formatge de cabra, olives verdes i negres, ceba que havia fer jo a la barbacoa uns minuts abans, uns tomàquets cherry i una mica d’arugula! Finalment, la vam tornar a posar a les graelles de la barbacoa uns 5 minuts més per a consolidar els sabors. Excel.lent!

Anuncis

5 responses

  1. La massa de la pizza a la brasa??? Deu ni do, quin nivell! Jo no m’atreverixo pas, segur que la cremo! Ara que hi penso, suposo que la massa la vas fer tu… o es precuinada d’aquestes que venen fetes?
    Bé, per una altra part, ja saps que jo faig un guacamole més senzill. Hi poso suc de llimona enlloc de llima, i mai no m’ha quedat fosc. La ceba, jo la ratllo, no hi poso all ni pebrot, però hi poso pebre negre, tabasc i ketxup!!! Ja ho sé que sona a marranada, però el Heinz és molt bo i hi queda super bé. Me la va esnenyar una americana, i sempre en faig, quasibé cada setmana, amb natxos. Amb cinc minuts el tinc fet.
    All in all, aquesta és una recepta del tot amerciana, la pizza italiana, el gaucamole mexicà, i les olives de casa nostra… “melting pot” total!
    M’imagino que deuria ser deliciosa.
    Gràcies per compartr-la, amigueta!

  2. Si, si….les bones son a la brasa Mertxe! 😉
    Quan la Cèlia m’ha comentat avui aquesta pizza, m’ha extranyat una mica la combinació. Basicament pels ingredients i pensant que una pizza ha de ser calenta i el guacamole calent, como que no…. Però quan he vist les fotos (tant xules) he canviat d’opinió! 🙂
    És una altra idea original d’aplicar el guacamole que no siguin els típics natxos. Tots els ingredients que l’acompanyen, la fan molt vistosa i de ben segur que molt bona!
    Jo també he provat de fer el guacamole de moltes maneres, i finalment, de la que millor me n’he sortit, és utilitzant “l’assaonament per guacamole” de Old El Paso, Només cal un sobre d’aquests, i dos alvocats madurs. Queda tot al seu punt! Tant de sal, com de picantet… Si us agrada, també hi podeu afegir ceba picadeta. Pove-ho un dia, i ja m’ho direu.
    Per cert, he hagut de llegir dos cops per saber el que era l’arugula… heheh Deus voler dir la rúcula o la ruca, oi? 🙂

  3. Si, la vaig fer jo la masa… És fàcil de fer i una vegada l’has fet un parell de vegades, no és gens difícil coure la pizza a la barbacoa.. I Mertxe tu que dius que el teu guacamole és més senzill… aquest no pot ser més fàcil: avocat, ceba, coriandre i pebrot serrano… sal i pebre. Fàcil. Ara que la teva recepta de guacamole a mi m’agrada molt també!

Deixa un comentari

