Mousaka grega

Hola!

Avui una alternativa a la lassanya, menys calòrica, dels amics gregs. No l’havia provat mai, i no serà la darrera vegada que en faci, perquè l’he trobat molt bona. Fins i tot li ha agradat a en K, i això que detesta canelons, lasanyes, i tal. La recepta és del meu nou llibre pel Thermomix, ple de coses bones, que m’ha augmentat el meu entusiasme per la màquina aquesta, imprescindible a la cuina, en la meva opinió. Jo he adaptat la recepta per si no tenim el Thermoix, però clar, amb ell aprofitem el vapor de la salsa per coure l’esbergínia, fem la betxamel més perfecta amb el sabor de la salsa, també tenim els ingredients trinxats al nostre gust, i tot això mentres ens pintem les ungles, jejeje!. Dijous passat vaig veure’n un altra demostració (a casa meva) i entre això i el nou llibre m’ha estimulat les ganes de cuinar i tinc molts plans per provar coses noves. Aquesta n’és una.

Ingredients:

-500 g. de carn de vedella picada

-4 xampinyons

-2 pastanagues

-2 dents d’all

-Mig pebrot vermell

-1 ceba

-400 g. de tomàquet triturat

– 40 g. d’oli

-Sal, pebre negre, orenga.

-3 esbergínies

-Betxamel de cobertura

-Emental ratllat

Preparació:

Trinxem les verdures el més petit possible i les sofregim amb l’oli. Afegim el tomàquet i deixem evaporar una mica l’aigua que pugui tenir (això depén del tomàquet que gasteu, el meu és conserva pròpia).

Afegim la carn picada i coiem durant 25 minuts. Salpebrem i condimentem.

Mentres, tallem les esbergínies a rondanxes, les salem i les deixem mitja horeta en un colador perquè perdin acidesa. Llavors les fem al vapor durant 20 minuts, fins que estiguin cuites.

Untem una font pel forn amb mantega perquè no se’ns enganxi.

Ja podem anar montant la mousaka. Primer, una capa d’esbergínia, una capa de la salsa amb carn que em preparat, alternant, fins que acabem amb una capa d’esbergínia.

Tirem la betxamel per sobre, i amb el formatge ratllat, ja pot anar al forn per gratinar-lo.

Aquí veieu que no hi ha formatge (no li agrada a en K), i la capa de betxamel és molt fina, per estalivar calories innnecessàries.  Si la fes per quedar bé, però, faria una bona capa de betxamel perquè quedès tot uniforme. Jo la vagi fer d’ahir per avui, i m’ha sorprés que al tallar-la no s’ha desmontat gens ni mica, ha quedat un pastís perfecte!

Bon profit!

Anuncis

2 responses

  1. Mmmmmmmh…. m’encanta la mousaka!!! 🙂 Quina bona pinta aquesta plata!!!
    Quan la faig, poso les albergínies tal cual. Escorregudes una estona amb sal i prou. El forn, després ja fa la seva feina, i en lloc de mantega a la plata del forn, oli d’oliva, no? He provat de fer-la amb espinacs en lloc de carn, i queda bonissima tambè! 🙂 Ahhh, i aixó si, formatge per sobre, imprescindible per mí!!!! 😉
    Aprofitaré el proper cop, per pintar-me les ungles dels peus…. perquè les de les mans….. no sé, no sé….. hehehe

  2. Retroenllaç: Mousaka grega | Celler-Adocse

Deixa un comentari

