Falafel

Estic molt contenta, perquè m’agrada molt el Falafel i és la única manera que en K mengi cigrons, jeje! La tenia pendent, perquè tot i que m’havien sortit mig bé alguna vegada, se’m desfeien al fregir-los. Alas! el Thermomix al rescat, i la recepta en el meu nou llibre, com sempre, perfecta i deliciosa!

Ingredients:

-250 g. de cigrons secs

-2 cebes tendres

-1/2 dents d’all

-unes fulles de cilantre

-1/2 culleradeta de comí mòlt

-1/2 culleradeta de curry

-1/2 culleradeta de llevat químic

-1 culleradeta de sal

-farina de blat o de cigrons per arrebossar

-Oli per fregir

Preparació:

Posem els cigrons en remull seguint les instruccions de l’envàs. Escorrem.

Trinxem la ceba i l’all. Afegim els cigrons i totes les espècies, i triturem tot bé, fent una pasta. Deixem reaccionar en un bol tapat amb paper film durant al menys mitja hora.

Anem fent boletes amb les mans, que arrebossem amb farina. Fregim en oli abundant.

A mi m’agrada molt el falafel amb amanida, amb fulles d’enciam amanit. No vegis com és de bo l’enciam que els meus sogres han fet al llarg de tot l’hivern (4 mesos! amb gelades que havien de combatre amb mantes!!!), és cruixent, gruixut i tendre, i tan saborós. Des d’aquí, un petó per tots dos, que amb la seva feina diària milloren la nostra vida tant! (sóc fan de l’hort).

 

 

Anuncis

4 responses

  1. Tens sort de poder disfrutar dels productes de l’hort de tota la vida, Mertxe! Sobretot, si t’els trobes a punt per menjar! 😉
    M’agrada aquesta recepta. Semblant a l’humus, però en croqueta, oi? M’agrada, m’agrada!

  2. No heu provat mai el falafel???!!! Em quedo parada! És l’alternativa vegetariana del fast food àrab! Jo en menjo sempre que viatjo! Sabeu als garitos aquests de kebabs i sawarmas? doncs sempre tenen falafel. Ells el serveixen amb pa de pita o roller, amb enciam, tomàquet, ceba, cogombre(ts) i salsa de iogurt… bé tot allò que van pessigant dels contenidors aquells del mostrador. O sigui, que la idea de menjar-lo amb enciam no és meva Cèlia! A Lleida precisament hi ha un bon restaurant d’aquest tipus, d-Kebabs, al carrer Llitera, però a totes les ciutats occidentals n’hi ha molts. Més info:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Falafel

  3. Mertxe dona… clar que sabem el que és el “Falafel” Altra cosa és que l’haguem fet a casa, que de bon troç millora els dels Kebabs! El pa de pita o roller, m’hi sobren… m’estimo més tots els altres vegetals amanits amb oli d’oliva. 🙂

Deixa un comentari

