Iogurt

El iogurt combina (al menys a casa meva) amb la melmelada de fruites publicada a sota. Jo m’hi poso un got amb una cullerada de melmelada de fruites i faig un iogurt desnatat amb sabor a fruita deliciós.

Ingredients:

-1 l de llet desnatada (o no)

-1 iogurt natural desnatat

Preparació:

Poseu la llet en un cassó a bany maria fins que arribi a 80º (haurem de mesurar la temperatura amb un termòmetre de cuina). Apaguem el foc i deixant el cassó a dins perquè es mantingui calent, afegim el iorgurt i batim per barrejar-ho bé. Tapem el cassó i l’abriguem amb draps. No el treiem de l’aigua, que l’escalforeta és necessària per activar els bacteris. Deixem així tapat vuit hores.

Ara el podem posar en un contenidor de plàstic (si hi podem fer el buit, ens durarà més i més bo), i a la nevera.

Si el voleu més espés (així queda com un iogurt líquid), hi podeu afegir llet amb pols. A mi m’agrada així. El sabor és deliciós. Quan ens quedi poquet, tornem a repetir l’operació amb un altre litre de llet, i així successivament.

Anuncis

One response

  1. L’assignatura del iogurt tambe la tinc pendent! Vaig comprar llet de cabra en pols nomes per fer-ne, pero alli esta, morint-se de fastic, perque no n’he fet mai! Tambe ho haure de provar aquest estiu! Gracies per la recepta.

Deixa un comentari

