Ratatouille Niçoise

Michel Guerard's Cuisine Minceur

Hola!

Aquest estiu m’estic llegint aquest llibre del Michel Guérard, un dels pioners de la Nouvelle Cuisine, i el cap d’un cuiner amic meu que treballa amb ell a França. He de dir que no només m’interessa molt el seu plantejament culinari (sobretot, molt baix en calories, greixos i sucres), sino que m’adono, al llegir els seus mètodes i receptes, de com m’ha influenciat la seva cuina, ja molt abans de llegir-lo. I no només parlo de la salsa rosa, el fromatge fresc i la nata líquida. Es clar que quan els francesos es treuen de sobre la mantega, i utilitzen tot el potencial de verdures, hortalisses, peix, carn i ous, ens trobem amb la cuina mediterrània que es practica a la nostra terra, i que ha anat incorporant les novetats de la Nouvelles cuinsine des de els anys 70, quan va revolucionar les cuines de tot el món. Un llibre imprescindible per tots els amants de la bona cuina, em van regalar la versió francesa, i jo m’he hagut la traducció a l’anglès, perquè amb el francès no hi arribo. No ha estat mai traduït a l’espanyol ni al català.

Aquesta és la primera recepta que m’he decidit a fer, perquè tenia tots els ingredients, i a sobre recient cullits de l’hort, a la nevera. S’assembla a la sanfaina, el pisto, la catxipanda, o aquella recepta italo-americana amb salsitxa que va publicar la Cèlia, però és diferent a totes elles, deliciosa.

Ingredients:

  • 140g. de carbassons
  • 140 g. d’esbergínies
  • 160 g. de ceba
  • 70 g. de pebrot verd
  • 400 g. de tomàquets
  • 2 cloves d’all
  • 1 branqueta de timó fresc
  • mitja fulla de llorer
  • sal, pebre
  • 3 cullerades d’oli d’oliva

Preparació:

En una cassola que després puguem enfornar (ell ho fa amb una paella i després una terrina de forn, però actualment ja tenim aquests que poden a anar al foc i al forn), hi posem l’oli i sofregim la ceba tallada a llunes molt fines amb l’all esclafat i el pebrot verd tallat també a rodanxes. Rossem.

Aferim les esbergínies tallades a rodanxes (personalment les he salat i les he deixat que suin una mica prèviament), i les enrossim, llavors els carbassons, i finalment els tomàquets. Salpebrem.

Afegim la fulleta de llorer i el timó fresc (que podem cultivar a la finestra fàcilment). Tapem i enfornem a 200º durant 30 minuts. Servim calent o fred.

En una altra recepta, en Guérard ens proposa servir la ratatouille amb ous passats per aigua, però la podem servir també com a acompanyament de tot tipus de carn o peix. És deiliciosa!

Anuncis

Deixa un comentari

