Coquets

Aquesta recepta, deliciosa, me la va donar un pastisser de Sitges l’any passat quan, passejant per la nit per davant de la seva pastisseria vam entrar a comprar alguna cosa per sopar -de viatge cap a casa, al cotxe- i vaig veure aquesta meravella a l’aparador. Em va atraure immediatament, i no contenta amb menjar-me’l, vaig preguntar el senyor que em despatxava com estaven fets. Ell es va inventar una mica la recepta, però jo li vaig arrugar el nas quan em va dir que portaven farina (?). Llavors, aquell depenent amable va cridar el seu cap, propietari de la botiga, i fou ell que em va explicar la història d’aquest pastisset -el van crear sota demanda d’un hotel de Sitges al qual serveixen cada dia un esmorzar deliciós, amb cava inclòs, pels seus clients. La gent de l’hotel els van demanar un dolç que estigués fet principalment de coco. Quan vaig arribar a casa el vaig provar de fer, i crec que , si sou d’aquells a qui agrada el coco, els trobareu irresistibles.

Ingredients:

  • 400 g. de coco ratllat
  • 4 clares d’ou
  • 200 g. de sucre
  • 50 g. d’aigua
  • Xocolata “postres” Nestlé

Preparació

Barrejar tots els ingredients amb el Thermomix a velocitat 5 durant uns segons.

Amb aquesta pasta podem fer piràmides amb les mans. Les posem sobre paper de forn i en una safata, introduïm al forn precalentat a 160º durant 15 o 20 minuts, fins que el coco comença a rossejar.

Un cop freds, suquem el cul d’aquestes en la xocolata prèviament desfeta al microones i deixem refredar sobre el mateix paper del forn. Són deliciosos.

També es pot fer en forma de taula de torró, ficant-ho al forn en un motlle de plumcake folrat de paper de forn. I després pintem la barra amb la xocolata, primer d’una cara i laterals, i quan s’hagi solidificat, de l’altra costat.

PS:  Gràcies,  Jordi i Maira, per les fotos i les lliçons sobre la llum i la càmera. Definitivament, m’he de fer amb una rèflex!

Anuncis

One response

Deixa un comentari

