Tronc de Nadal

IMG_1122

Aprofito que m’han fet l’encàrrec, per posar-vos aquí aquesta recepta. Més que pel tronc, pel braç de gitano, que n’és la base, i m’he adonat que tot i que en vaig fer una referència en un post anterior, tampoc en aquella ocasió vaig explicar com fer-lo.

Fer un braç de gitano no és difícil, però requereix el seu truc, sobretot per aconseguir enrotllar-lo, doblegant el pa de pessic, sense que es trenqui. Jo mateixa en vaig fer moltes proves (quants braços de gitano deconstruïts ens vam fotre!) fins que me’n vaig sortir.

Ingredients:

  • 4 ous
  • 120 g. de sucre
  • 170 g. de farina
  • 2 culleradetes de llevat
  • Un pessic de sal
  • 500 g. de nata per muntar
  • 2 cullerades de cacau pur
  • 200 g. de xocolata per cobertura

Preparació:

Posem el forn a preescalfar a 180º.

Amb el Thermomix (o similar), posarem els ous i el sucre i ho batrem 5 minuts amb temperatura de 40º i velocitat 3. Després ho batrem 5 minuts més sense temperatura per tal que el pa de pessic sigui esponjós.

Posarem la barreja en una safata de forn, amb paper de forn, o bé una silicona de forn. Courem 15 minuts a 180º

El deixem refredar tal i com he explicat a dalt, i llavors el farcim amb trufa: nata muntada + cacau. Si no tenim cacau pur, ho podem fer amb Colacao,  que també queda molt bo.

Desfem una tauleta de xocolata de postres al microones, la remenm bé, i l’escampem per sobre amb una espàtula. Amb una forquilla, hi anem dibuixant ratlles, com si fos un tronc.

Queda boníssim!

Llavors hi posarem la sal, el llevat i la farina, i ho remenarem a velocitat 1 durant 10 segons. Acabem de remenar cuitosament amb l’espàtula per tal que la farina es barregi bé sense trencar l’emulsió.

IMG_1106

Vet aquí el truc: quan traiem la planxa de pa de pessic de forn, l’enrotllem sobre sí mateixa, amb el paper de forn -o la silicona- inclòs, i el posem dins d’una bossa de plàstic, lligada, fins que es refredi.

IMG_1107

IMG_1108

Un cop fred, el traiem de la bossa i desenganxem el paper de forn. Així quedarà enrotllat.

IMG_1110

Amb l’espàtula, anirem posant per dintre primer, i després per entre les capes de pa de pessic la nata, la crema o la trufa muntada.

IMG_1112

Un cop farcit, tallarem les puntes amb el ganivet del pa perquè quedi més presentable,

IMG_1113

i el guarnirem amb sucre de llustre (que cremarem amb un ferro roent, jo utilitzo la graella elèctrica-vegeu-ne el resultat a la foto de capçalera) o xocolata desfeta, com en aquest cas:

IMG_1114

Ara, només cal marcar la xocolata amb una forquilla, imitant l’escorça d’un tronc.

Abans de servir, “neveu-lo” una mica amb sucre de llustre. Jo aquí no ho vaig fer per que era per l’endemà.

IMG_1116

IMG_1118

Anuncis

2 responses

  1. Retroenllaç: Tronc de Nadal | Celler-Adocse

Deixa un comentari

